atmosfera w pracy - jaka powinna być?

Dobra atmosfera jest jednym z ważniejszych czynników każdej pracy. Wielu pracodawców, podczas poszukiwań nowych pracowników, bardzo często umieszcza w ogłoszeniu wzmiankę o dobrej atmosferze panującej w ich firmie oraz stosunkach partnerskich. W ten sposób chcą przekonać kandydatów do siebie. I słusznie! Oprócz wynagrodzenie, warunków pracy oraz możliwości rozwoju, atmosfera w pracy jest równie istotna.

Czy atmosfera w pracy jest ważna?

Dla wielu pracowników atmosfera w przedsiębiorstwie jest ważniejsza niż wynagrodzenie. Brak przyjaciół w pracy, rywalizacja oraz napięte relacje niszczą produktywność pracowników, a w konsekwencji dochodzi do obniżenia wyników biznesowych firmy. Dodatkowo zła atmosfera w pracy odbija się niekorzystnie na zdrowiu psychicznym pracowników.

Jak stworzyć miłą atmosferę w pracy

Coraz więcej pracodawców zaczyna sobie zdawać sprawę, z tego że dobra atmosfera w pracy jest kluczowa. Co zatem może się przyczynić do jej poprawy? Na co zwracają uwagę pracownicy? Do najczęściej wymienianych czynników, które mają pozytywy wpływ na atmosferę w pracy, są:

  • sprawiedliwe traktowanie,
  • jasny podział obowiązków;
  • sprawna komunikacja wewnętrzna, dostęp do informacji powinien mieć każdy pracownik,
  • dzięki temu wzrasta u niego poczucie jedności,
  • gotowość do pomocy współpracownikom,
  • wzajemny szacunek i zaufanie.

Przeczytaj też: http://www.machinaedukacyjna.pl/czym-zajmuje-sie-osteopata/

Tak na dobrą sprawę, w większości przypadków to pracownicy są odpowiedzialni za to, jaka atmosfera panuje w biurze. Wystarczy jeden toksyczny współpracownik, żeby zaburzyć pracę całego zespołu.

Jakie zalety ma dobra atmosfera w pracy?

Jeżeli atmosfera w pracy będzie przyjazna, istnieje możliwość stworzenia zgranego i współpracującego ze sobą zespołu. Jego praca będzie bardziej efektowna. A jest to bardzo ważne, ponieważ ma wpływ na przyszłość firmy. Należy również pamiętać, że może być to proces długotrwały i wymagający zaanagażowania zarówno ze strony pracowników, jak i pracodawcy. Bez dobrych chęci się tutaj nie obejdzie.

Źródło: https://oneofgroup.pl/