Okres pandemii, choć wywołał ogólne spowolnienie gospodarcze, stał się też czasem dynamicznego wzrostu w branży e-commerce. W czasie gdy chodzenie po galeriach handlowych, jeśli te w ogóle były otwarte, wydawało się znacznie mniej atrakcyjną niż zwykle propozycją, lukę wypełniło wiele nowych firm e-handlowych. Chociaż handel stacjonarny wrócił, klienci niekoniecznie zmienią nowe nawyki zakupowe, jest to więc wciąż dobry okres dla firm z branży e-commerce. Niezbędne w tej działalności są wiarygodne i tanie przesyłki kurierskie. Warto rozważyć więc skorzystanie z oferty abonament InPost.
Abonament dla firm uzupełnia ofertę InPost o usługę, która przyda się przede wszystkim przedsiębiorstwom z branży e-handlowej. Korzystająca z tej oferty firma zobowiązuje się do uiszczania miesięcznego abonamentu w określonej wysokości (od 150 do 1200 zł), która to kwota może zostać wykorzystana na zakup usług logistycznych w cenach niższych niż w cenniku ogólnym. Z niższych cen korzysta się także po wykorzystaniu kwoty abonamentu. Umowa podpisywana jest na okres 12 lub 24 miesięcy. Klient uzyskuje także zniżki na niektóre usługi dodatkowe (takie jak COD czy podjazd kurierski).
Najlepsza oferta abonamentowa dla firm
Usługi kurierskie zawsze były standardowym sposobem wysyłki paczek ze sklepów internetowych, ale badania Kantar Polska wskazują, że dostawy do Paczkomatów już w 2020 roku stały się najczęściej wybieraną formą przesyłki zamówień, a w 2021 roku ich popularność jeszcze wzrosła, osiągając w kwietniu 89% wskazań wśród respondentów Kantara. Tak więc obecnie w sklepie internetowym trzeba zaoferować klientom zarówno opcję dostawy kurierem, jak i przesyłki do Paczkomatu. Abonament InPost obejmuje oba typy przesyłki, co samo w sobie dla wielu sklepów będzie wystarczającym powodem żeby wybrać tą ofertę. Szczególnie, że jedna umowa łącząca dwie usługi będzie na ogół tańsza niż osobna umowa na dostawy do Paczkomatów i osobna na usługi kurierskie.
Umowa abonamentowa określa ceny indywidualnych przesyłek kurierskich i do Paczkomatów zależnie od ich gabarytów oraz wysokości miesięcznego abonamentu i długości trwania umowy. Oczywiście im wyższa kwota i dłuższy czas umowy, tym niższe ceny pojedynczych przesyłek. I tak, na przykład, najtańsza przesyłka – do Paczkomatu, abonament Midi Firma za 600 zł, na 24 miesiące – kosztuje 8,91 zł. Paczka kurierska w tej samej opcji kosztuje 9,99 zł. Natomiast wybierając najtańszy abonament (150 zł na 24 miesiące) zapłacimy za przesyłkę do Paczkomatu minimum 9,39 zł, a za doręczenie przez kuriera – minimum 10,49 zł. To o ponad 3 zł taniej niż w ofercie indywidualnej.
Oferta InPost daje też korzystającym z niej firmom dodatkowe korzyści. Po pierwsze abonament można oczywiście podnieść w dowolnym momencie trwania umowy, jeżeli wzrosną potrzeby firmy, co przy obecnych trendach na rynku e-commerce jest całkiem prawdopodobne. Podniesienie kwoty pozwoli jeszcze bardziej obniżyć ceny przesyłek. Ponadto, jeśli potrzeby wzrosną niespodziewanie, to bez obaw: usługi logistyczne można, jak już wspomniano, nadal kupować w cenie abonamentowej po wykorzystaniu miesięcznej wpłaty. InPost gwarantuje przy tym zachowanie na tym samym poziomie zarówno miesięcznej opłaty, jak i cen poszczególnych przesyłek, przez cały okres 12 lub 24 miesięcy trwania umowy, niezależnie od zmian cen w cenniku ogólnym. Korzystając z abonamentu firma ma również dostęp do darmowych podjazdów kurierskich niezależnie od liczby nadawanych przesyłek. Podjazd kurierski oznacza, że nie musisz zanosić przesyłek do Paczkomatu lub punktu obsługi, ponieważ przyjedzie po nie kurier. Normalnie jest to usługa dodatkowo płatna, chyba że klient nadaje pięć lub więcej przesyłek na raz. W abonamencie zawsze jest za darmo. Abonament daje też dostęp do tańszej usługi COD, czyli nadawania przesyłek pobraniowych, z których szczególnie chętnie korzystają klienci nowych sklepów. Nadawca nie musi też uiszczać opłaty paliwowej, która jest wliczona w cenę abonamentu. Co więcej, jeżeli firma podpisze umowę abonamentową w trakcie trwania miesiąca, to może od razu wysyłać paczki w obniżonych cenach, ale pełną kwotę abonamentu będzie musiała opłacić dopiero od kolejnego okresu rozliczeniowego.
Wreszcie, InPost obecnie oferuje okres próbny klientom, którzy nie są pewni czy umowa abonamentowa jest odpowiednim dla nich rozwiązaniem. Oferta obejmuje najtańszy abonament, za 150 zł miesięcznie (na okres 24 miesięcy) i firma korzystająca z niej może zerwać umowę w ciągu pierwszych trzech miesięcy (do końca trzeciego okresu rozliczeniowego) bez konsekwencji. To świetna okazja do wypróbowania abonamentu InPost.
Umowa z InPost – inne korzyści
Decydując się na ofertę InPost firma ma też dostęp do innych, mniej oczywistych korzyści. Dla początkujących sklepów internetowych, które muszą jeszcze zdobyć nowych klientów i zapracować na ich zaufanie, korzystne jest powiązanie ze znaną marką logistyczną, jaką jest InPost, która ma pozytywny image i zaufaniu wśród klientów. We wspomnianych już badaniach Kantar Polska z kwietnia 2021 InPost uzyskał wskaźnik NPS, wyrażający poziom satysfakcji klientów, na poziomie aż siedemdziesięciu punktów. Marka ta jest też kojarzona z innowacyjnością, nowoczesnością i ekologią, co zawdzięcza wyjątkowej technologii Paczkomatów, skutecznej komunikacji z klientem i licznym pro-ekologicznym inicjatywom. Umowa z operatorem logistycznym o ustalonej reputacji, pozwala firmie wzmocnić swój własny wizerunek jako przedsiębiorstwa nowoczesnego, ekologicznego i godnego zaufania. Warto też dodać, że firmy prowadzące sprzedaż multi-channel mogą także skorzystać na specjalnej ofercie InPost dla Allegro. Przede wszystkim jednak sklep zyskuje dostęp do szybkich i niezawodnych przesyłek, które cenią sobie klienci.