Tytułowe praktyki to oczywiście wielka szansa dla osób, które chcą zdobyć doświadczenie w zawodzie. To poza tym niesamowita szkoła dla nowicjuszy chcących w przyszłości podjąć pracę w dochodowej firmie. Praktyki studenckie i absolwenckie są również idealnym sposobem na zdobycie dodatkowych referencji, które jak wiadomo przydają się każdemu. Nie da się ukryć, że to właśnie na praktykach mamy możliwość zdobycia nowych kontaktów w branży. Jeśli stoisz przed wyborem miejsca, w których będziesz odbywać praktyki i chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, zapraszamy do przydatnej lektury.

Jak zachowywać się na praktykach studenckich i absolwenckich?

Od czego zależy sukces odbytych praktyk?

O sukcesie praktyk studenckich i absolwenckich stanowi zarówno zaangażowanie praktykantów, jak i podejście pracodawców. Wybierając daną firmę, warto kierować się jej renomą. Jeśli jest to firma działająca na szeroką skalę, w takiej z całą pewnością znajdzie się dobre przygotowanie dla praktykantów. Sukces odbytych praktyk to połączenie pełnego zaangażowania studentów, jak i najlepsza organizacja pracy, zadań i celów przygotowanych przez danego pracodawcę.

Jak zachować się na praktykach?

Mówimy o sukcesie, a ten jest gwarantowany wyłącznie wtedy, gdy praktykanci pokazują się od jak najlepszej strony. Dzięki takiemu zachowaniu wzbudza się zaufanie przełożonych, a co za tym idzie, zapewnia odpowiednie traktowanie. Oto kilka najważniejszych zasad, dzięki którym bez najmniejszego problemu odbędziemy staż w firmie i to z ogromną perspektywą na przyszłość zawodową.

  1. Jesteśmy profesjonalistami pod każdym względem, a więc dokładnie jesteśmy punktualni, odpowiedzialni za powierzone nam zadania, słowni, a także przestrzegamy zasad, jakie panują w firmie.
  1. Nosimy zawsze nienaganny ubiór dostosowany do wymogów w pracy. Strój do pracy świadczy o naszej kulturze i szacunku, tak więc zwracamy na niego każdego dnia szczególną uwagę. Kobiety nie ubierają się wyzywająco, a mężczyźni dbają o dobry ton.
  1. Na praktykach nie plotkujemy. Nie wdajemy się w rozmowy o pracownikach i przełożonych.
  1. Jesteśmy na tyle ile to możliwe samodzielni. W miejscu praktyk warto zadać na samym początku jak najwięcej pytań, aby każdego dnia samodzielność pracy wychodziła nam jak najlepiej.
  1. Jesteśmy pozytywnie nastawieni do otoczenia. Nic nie działa tak dobrze na atmosferę w pracy, jak optymistyczne podejście nie tylko do powierzonych zadań, ale również do ludzi.
  1. Nie załamujemy się porażkami, pomyłkami i błędami. Pytamy, doradzamy się, ponieważ wyłącznie w ten sposób jesteśmy w stanie posiąść wiedzę i zdobyć doświadczenie. Po pomoc zwracamy się do innych pracowników, niekoniecznie od razu do przełożonego.

Na czym polega zasada SMART?

Stawiając sobie cel, warto stosować zasadę SMART. Cel powinien być:

S (ang. Specific) – skonkretyzowany

M (ang. Measurable) – mierzalny

A (ang. Achievable) – osiągalny

R (ang. Relevant) – istotny

T (ang. Time-bound) – określony w czasie